MC CADENZA BRONZE

Cadenza Bronze to prawdziwie referencyjna wkładka klasy high-end, przekazująca muzykę z najwyższą precyzją, uderzeniem i dynamiką.

W modelu Cadenza Bronze zastosowano rysik Replicant 100 oraz stożkowy aluminiowy wspornik.

Drut cewki to słynny drut Ortofon Aucurum, który jest pozłacanym drutem z miedzi 6NX.

Field Stabilizing Element/FSE, jest stosowany dla optymalnej liniowości, szczególnie podczas skomplikowanych przejść crescendo.

Zdolności obrazowania stereo Cadenza Bronze rozświetlają najdalsze zakątki sceny dźwiękowej we wszystkich trzech wymiarach.

KĄT NATARCIA TRZPIENIA (SRA)

Przy tak skomplikowanym kształcie trzpienia, jak Replicant 100, należy zwrócić szczególną uwagę na umieszczenie diamentu w rowku.

Kąt natarcia trzpienia (SRA - patrz rysunek) jest bardzo istotny dla działania trzpienia Replicant 100, a długa powierzchnia styku (ostra krawędź) diamentu powinna być niemal prostopadła do powierzchni płyty, patrząc z boku. Kąt pomiędzy powierzchnią płyty a wspornikiem jest bliski 23 stopni, gdy SRA wynosi 90 stopni.

Ideanym punktem wyjścia jest ustawienie ramienia równolegle do powierzchni płyty i użycie zalecanej siły nacisku. Przy takim ustawieniu powierzchnia styku będzie zbliżona do prostopadłej do powierzchni płyty. SRA może być teraz stopniowo i ostrożnie zmieniany poprzez regulację VTF i, jeśli to konieczne, wysokości ramienia. Docelowo SRA powinno oscylować wokół 92 stopni, co zostało określone na podstawie wrażeń odsłuchowych. Innymi słowy, punkt trzpienia powinien być skierowany lekko w stronę podstawy ramienia.

"


Pozytywne Opinie ISSUE 51 wrzesień/październik 2010

Recenzja: John Hoffman

"...Cadenza Bronze jest z pewnością wkładką najwyższych lotów, a jej osiągi odzwierciedlają znaczne zasoby inżynieryjne i doświadczenie produkcyjne Ortofonów...

...Cadenza Bronze jest znakomitą wkładką śledzącą dźwięk, a jej zdolność do minimalizowania szumów powierzchniowych będzie atrybutem, który doceni każdy potencjalny właściciel....

...Bronze z pewnością posiada zdolność do wydobycia wszystkich drobnych detali zawartych w nagraniu i doskonale radzi sobie ze wszystkimi zadaniami uznanymi przez audiofilów. Wykonawcy są wyraźnie zdefiniowani, równowaga tonalna jest równomiernie odtwarzana, a kontrasty dynamiczne są wiernie odtworzone. Odrobina ciepła, którą Ortofon wplótł w konstrukcję, owocuje wkładką o łatwym do opanowania charakterze, która zachęca do wielogodzinnych odsłuchów... "

Seria Cadenza

W Ortofonie stale poszukujemy nowych technologii do zastosowania w naszych produktach i przesuwamy wydajność istniejących technologii. W ten sposób zapewniamy najwyższy poziom wydajności i jakości. Modele Kontrapunkt i MC Jubilee stały się standardami rynkowymi i należą do naszych najpopularniejszych wkładek. Niemniej jednak Ortofon postanowił opracować nową serię wkładek, która jest jeszcze bardziej ambitna.

Dzięki starannemu zaimplementowaniu nabiegunników z żelaza kobaltowego, nowemu, ulepszonemu procesowi nawijania armatury, zastosowaniu w modelach obudowy z tłoczonego aluminium, a także innym zmianom, udało się odkryć nowe możliwości w odtwarzaniu informacji analogowej. Zdecydowano się również na stworzenie bardziej kompletnej oferty wkładek, co oznaczało wprowadzenie modelu Cadenza Mono z ruchomą cewką, aby wesprzeć naszych klientów, którzy są zainteresowani płytami mono z mikro rowkami.

Każda z pięciu wkładek serii Cadenza posiada swój indywidualny wyraz dźwiękowy, a wszystkie pięć modeli razem stanowi zespół pięciu klasycznych odmian:

MC Cadenza Mono to prawdziwie monofoniczna wkładka do odtwarzania monofonicznych płyt winylowych z mikrorowkami

MC Cadenza Red zapewnia otwarty, dynamiczny dźwięk z odrobiną ciepła

MC Cadenza Blue dodaje więcej dynamiki i rozdzielczości, brzmi bardziej otwarcie i odtwarza więcej szczegółów

MC Cadenza Bronze dodaje jeszcze więcej detali i rozdzielczości, ale w bardzo równomierny sposób, który oddaje szacunek wszystkim elementom

MC Cadenza Black to najlepsze ze wszystkiego, wierny groove z rozdzielczością i dokładnym wglądem w każde nagranie

Opowieść o Cadenzy

Cadenza (z włoskiego: oznaczająca kadencję) odnosi się do części koncertu, w której orkiestra przerywa grę, pozostawiając solistę, by grał sam w wolnym czasie, bez ścisłego, regularnego pulsu. Kadencja może być pisana lub improwizowana. Jest to zazwyczaj najbardziej rozbudowana i wirtuozowska część, jaką instrument solowy gra w trakcie całego utworu. Na koniec kadenzy orkiestra wchodzi ponownie i na ogół kończy część.

W XIX wieku kompozytorzy zaczęli pisać kadencje w całości. Inni pisali kadencje do utworów, w których w zamyśle kompozytora solówka miała być improwizowana, aby solista miał dobrze uformowaną solówkę, którą mógł wcześniej przećwiczyć. Niektóre z nich stały się tak powszechnie grane i śpiewane, że stały się częścią standardowego repertuaru.

DANE TECHNICZNE

Napięcie wyjściowe przy 1000 Hz, 5cm/sek. - 0,4 mV

Balans kanałów przy 1 kHz - < 1 dB

Separacja kanałów przy 1 kHz - > 24 dB

Separacja kanałów przy 15 kHz - > 20 dB

Pasmo przenoszenia 20 Hz - 20 kHz - +/-1,5

Zdolność śledzenia przy 315 Hz przy zalecanej sile śledzenia *) - 80 µm

Zgodność, dynamiczna, boczna - 12 µm/mN

Typ trzpienia - Nude Ortofon Replicant 100 na stożkowym wsporniku z alu

Promień końcówki rysika - r/R 5/100 µm

Zakres siły śledzenia - 2,2-2,7 g (22-27 mN)

Siła śledzenia, zalecana - 2,5 g (25 mN)

*) Wartość typowa


Kąt śledzenia - 23°.

Impedancja wewnętrzna, opór DC - 5 Ohm

Zalecana impedancja obciążenia - 50-200 Ohm

Materiał korpusu wkładki - Stal nierdzewna / Aluminium

Kolor wkładki - Brązowy/czarny

Waga wkładki - 10,7 grama

MATERIAŁY DO POBRANIA